Salgs- og leverings­betingelser

Generelle oplysninger

Witt Norge NUF

C/O Witt Hvidevarer A/S
CVR-nr.: NO992287888
Gødstrup Søvej 9
DK-7400 Herning
Danmark

Tlf.: +45 70 25 23 23 
E-mail: info@witt.no


§ 1. Bestilling

Det kan bestilles varer/ytelser hos Witt Norge NUF via irobot.no. Alle kontrakter inngås på norsk, og alle angitte priser er inkl. mva.

Aller priser er dagspriser og kan ikke garanteres for i fremtiden.

Betingelsene er gjeldende for Witt Norge NUF, herunder www.irobot.no.

§ 2. Betaling

Vi tilbyr betaling via betalingskort (Dankort, Visa, MasterCard, Apple pay, Google pay, MobilePay og Klarna). Se Klarnas bruksvilkår og Klarnas personopplysningspolicy.

Det er alltid gebyrfritt å betale med betalingskort og det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. Betalingen trekkes først når varen er sendt. Hvis det kommer gebyrer på alternative betalingsformer, er dette tydelig angitt.

De opplysningen du sender til Witt Norge NUF i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort, er kryptert (SSL), og det er kun utbyderen som kan lese dem. Hverken Witt Norge NUF eller andre har mulighet til å lese din personlige betalingsinformasjon.

§ 3. Levering

Alle bestillinger over NOK 700,00 leveres fraktfrit. For bestillinger under NOK 700,00 pålegges et fraktgebyr NOK 129,00 inkl. moms. Som transportør benyttes primært GLS. Hjemlevering (NOK 129,00).
MERK: Vi leverer ikke til postbokser

Hvis det mot formodning skulle være feil eller mangler i en ordre sendt fra oss, bes du kontakte oss senest 7 dager etter at du har mottatt ordren. Husk derfor å sjekke innholdet umiddelbart ved mottakelse av ordren.

Ved synlige fraktskader skal transportøren gjøres oppmerksom på skaden, og det skal noteres på fraktbrevet før mottakelsen kvitteres for. Ved fraktskade bes du dokumentere synlige skader på emballasjen i form av bilder, da dette kreves som dokumentasjon.

Det tas forbehold om feil i lagerbeholdningen. Du vil bli kontaktet så snart som mulig hvis leveringstiden er lenger enn lovet.

§ 4. Reklamasjonsrett*

Privatforbrukere har 2 års reklamasjonsrett for feil som var til stede ved kjøpstidspunktet. Ved en berettiget reklamasjon kan du enten få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.

Ved utnyttelse av reklamasjonsretten bes du fylle ut vårt elektroniske skjema: service.witt.dk/service/nb/. Dette gjøres for raskest mulig behandling av servicesaken. Du kan også sende varen direkte til oss med en grundig beskrivelse av feilen eller mangelen. Kontakt oss for enklest mulig returnering. Vi anbefaler at du fyller ut serviceskjemaet for at saksbehandlingstidens skal gå raskest mulig.

Næringskjøp er kjøp av apparater som ikke skap brukes i en privat husholdning, men brukes i næring eller til næringsliknende formål (restaurant, kafé, kantine osv.) eller brukes til utleie eller annen bruk som omfatter flere brukere. I forbindelse med næringskjøp ytes ingen garanti, da dette produktet utelukkende er beregnet for bruk i alminnelig husholdning.

*iRobot yter i følge kjøpsloven 2 års reklamasjonsrett på fabrikasjons- og materialfeil (mangler). Reklamasjonen dekker ikke feil, skader eller slitasje, oppstått direkte eller indirekte som følge av feil betjening, dårlig vedlikehold, vold eller uautoriserte inngrep. Følgende deler er slitedeler: Børster, gummibørster, sidebørste, gummi på trekkhjul samt batteri (på batteriet ytes 1 års garanti).

§ 5.  Angrerett

Du har alltid 60 dagers angrerett når du handler hos irobot, og angrefristen løper fra den dagen du mottar varen.

Ved bruk av angreretten ber vi deg om å fylle ut vårt elektroniske returskjema som du finner her: https://www.irobot.no/returformular.

Vi gjør oppmerksom på at du selv betaler frakten for retur av varen. Når du har fylt ut returskjemaet, sender vi det en PDF med returadresse samt veiledning til hvordan du returnerer varen til oss.

Ordren må sendes til oss uten unødig forsinkelse og senest 60 dager etter at du meddelte oss at du ønsker å angre kjøpet ditt.

Refusjon av fullt beløp skjer kun hvis:

  • varen leveres tilbake i original stand og uten å være verdiforringet*
  • varen returneres i originalemballasje

*Varen anses å ha mistet verdi hvis du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå dens art, egenskap eller funskjon.

Hvis varen skulle vurderes til å være verdiforringet, får du kun en del av kjøpssummen refundert. Beløpet du får tilbakebetalt avhenger av varens handelsmessige verdi. Ved retur av brukte varer forbeholder Witt Norge NUF seg retten til å kreve godtgjørelse for verdiforringelse som fastsettes av Witt Norge NUF ut fra gjensalgsverdien. Et bruktgebyr kan utgjøre 0-99 % av varens opprinnelige salgspris.

Du kan ikke angre ved å nekte å motta pakken eller ikke hente varen uten å gi oss tydelig beskjed om dette. Dette medfører at ekspedisjonsgebyret tilsvarende de reelle omkostningene i forbindelse med leveringen.

Hvis du velger å utnytte angreretten, plasserer du returetiketten, som du mottar på epost, på den originale emballasjen og sender varen i retur.

Vi anbefaler at du tar vare på den originale emballasjen inntil du har bestemt deg for om du vil beholde kjøpet eller ikke. Manglende emballasje vil bety at varens salgsverdi forringes. Hvis en vare mottas i retur og er skadet pga. dårlig emballering, fratas Witt Norge NUF ethvert ansvar for å refundere varens verdi. Kontroller at emballasjen er tett lukket og beskyttet under transporten, for å unngå tap og skader.

Det er ikke et krav, men det fremmer ekspedisjonen hvis tilstrekkelig informasjon følger med pakken – gjerne ordrenummeret ditt (fra returskjemaet).

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringskostnader (det gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader i tilfelle der du har valgt en annen leveringsform enn den rimeligste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 10 virkedager fra den dagen vi mottok meldingen om at du vil angre på avtalen.

Vi tilbakefører pengene med det samme betalingsmiddelet du benyttet ved kjøpet.

Hvis du har ytterligere spørsmål vedrørende retur, kan du kontakte oss på: 

*OBS: Vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav eller uten omdeling.

Returadresse:

Witt Norge NUF
C/O Witt Hvidevarer A/S
Goedstrupvej 50
DK-7400 Herning
Danmark

§ 7. Persondatapolitikk

For å inngå en avtale med Witt Norge NUF må du la oss registrere følgende personlige opplysninger: navn, adresse, telefonnummer, epostadresse og kjøpshistorikk. Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Witt Norge NUF og oppbevares i 5 år, og blir deretter slettet. Vi oppbevarer og overfører ikke kundeopplysninger kryptert. Vi samarbeider også med en rekke andre virksomheter som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er Witt Norge NUF.

Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem korrigert. I noen tilfeller har vi plikt til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. Det kan for eksempel være hvis opplysningene ikke lenger er nødvendig når det gjelder det formål de ble samlet inn for. Du kan også kontakt oss hvis du mener at personopplysningene dine blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på info@irobot.no.

§ 7.1 Retningslinjer for informasjonskapsler (cookies)

Witt Norge NUF bruker informasjonskapsler på alle sidene våre, da dette er nødvendig for at siden skal fungere og være lett å bruke. Det må bl.a. brukes informasjonskapsler for at et produkt skal kunne legges i handlekurven. Ved å klikke videre på siden vår aksepterer du automatisk bruk av informasjonskapsler.

Informasjonskapsler gir også informasjon om hvordan siden brukes, noe som hovedsaklig brukes til å måle trafikk og optimalisere oppsetningen. Alle informasjonskapsler som brukes, er ikke skadelige og har ingen adgang til personsensitive opplysninger eller mulighet for å spre skadelige ting til andre programmer.

Veiledning for å slette informasjonskapsler: Internet Explorer – Edge – Google Chrome – Mozilla Firefox – Safari – iPhone – Android

Klageveiledning

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, sende en henvendelse til info@witt.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du inngi en klage til relevant organ på området, såfremt betingelsene for dette er oppfylt. Forbrukerrådet – Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo, tlf. 23 400 500, www.forbrukerradet.no. Det er også mulig å inngi en klage via EU-kommisjonens elektroniske klageportal: http://ec.europa.eu/odr (særlig relevant hvis du er forbruker med bopel i et EU-land).